Butik
Se varen før køb
Finansiering
Attraktiv finansiering
Danske senge
100% dansk produceret
Prismatch
Vi matcher alt
Fri fragt
Altid fri fragt

Handelsbetingelser for Dinseng.dk


 
   

Hvorfor handle med dinseng.dk?

Vi vil gerne give dig/jer en god oplevelse, og den bedst mulige service, når i køber ny seng hos os, derfor har vi valgt at gå lidt længere end normalt for jer :-)

 vil tilbyder jer derfor:

 

GRATIS levering & montering

Rente og gebyrfri finansiering

14 dages FULD returret

150 dages komfortgaranti

 

læs mere i vores handelsbetingelser nedenfor

 

Generelt

Supply Viborg Aps driver og er ejer af Dinseng.dk. Webshoppen blev en realitet 1. juni 2016 og selskabet drives igennem CVR. Nr. 32764223

indehaver: Thomas Jespersen

Post adressen:

Rogenstrupvej 6

8830 Løgstrup

tj@dinseng.dk 

Butik / Showroom:

Rogenstrupvej 6, 8831 Løgstrup (v. Handelsgården)

Kontakt os på: info@dinseng.dk

Tlf: 42407175

Daglig leder af Webshop / Showroom er Jacob Hendriksen – Direkte nummer: 42407109 – jvh@dinseng.dk

 

Generelt om vores produkter

De fleste af Dinseng.dk´s produkter er fabrikeret i Danmark. Enkelte kan være produceret på andre europæiske fabrikker. Ved samtlige produkter vil der være en specifikation af produktets egenskab. Er du i tvivl eller har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på info@dinseng.dk

 

Priser og betaling

Alle priser på webshoppen og i vores showroom er inkl. Moms. Der er ofte forskellige kampagner kørende, hvilket gør at den pris du ser i dag ikke nødvendigvis er gældende i morgen. Du som køber faktureres den pris der er vist på produktet, den dag ordren afgives.

I webshoppen kan der betales med Visadankort, Visa Electron, JCB, Diners, American Express,  Mastercard, Discover, E-check, Paypal og Mobilepay.

Der opkræves ikke betalingsgebyr.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes fra Dinseng.dk.

 

 

Prismatch

Hos Dinseng.dk vil vi være billigst på vore produkter. Vi matcher alle priser på produkter der er 100% sammenlignelig med vores produkter. Vi matcher kun med danske webshops eller forhandlere i Danmark hvor produkterne er identiske. Vi matcher ikke med udenlandske butikker, forhandlere eller webshops. Ønsker du at gøre brug af prismatch efter dit køb skal du kontakte os indenfor 8 dage efter dig køb, for at gøre matchen gældende.

 

Vores prismatch er desuden ikke gældende på varer som andre udbydere tilbyder som ophørsudsalg, køtilbud, timetilbud eller lignende.

 

For at gøre prismatchen gældende skal du blot sende os dokumentation herfor på vores mail: info@dinseng.dk  Send os et link eller et billede af tilbuddet og er produkterne ens, matcher vi prisen.

 

 

Rente og gebyrfri Finansiering 

0,- kr. i udbetaling, 0,- kr. i renter, og 0,- kr. i gebyr

Se mere om priser fra Sparexpress

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling via Sparxpres.

 

Du kan finansiere dit køb hos Sparxpres hvis du opfylder disse krav:

  • Du er fyldt 18 år
  • Du har en årlig indtægt på min. 125.000kr
  • Du er ikke registreret i RKI eller Debitor Registret
  • OBS: For at låne penge kreditvurderes du af en rådgiver hos Sparexpress

 

Levering, indbæring og montering

Ved alle køb på Dinseng.dk er levering altid GRATIS i Danmark og kun til brofaste øer. 

Bor du på en ø, uden brofast forbindelse, bedes du kontakte os for nærmere pris på fragt. 

Leveringen sker via vores eksterne fragtmand. Leveringstiden vil typisk ligge indenfor 10-20 hverdage. Hvis en evt. forsinkelse opstår fra vores leverandør vil du blive kontaktet hurtigst muligt. Så snart varen er klar til levering kontaktes du direkte af vores fragtfirma og I aftaler leveringstidspunkt. Ofte er der mulighed for at vælge mellem forskellige tidsintervaller, men det afhænger af leveringsadressen. Det er kun imellem vores eksterne fragtfirma og dig at aftalen om levering finder sted.

BEMÆRK: vi tilbyder GRATIS levering på alle varer, men på de fleste senge tilbyder vi også GRATIS indbærring (også på 3. sal) samt GRATIS montering, denne ekstra service tilbyder vi på vores senge i følgende serier: Moment, Topline, Highline og Essence. Sengegavle monteres ikke på væg, men stilles frit bag sengen. 

Sovesofaer samt Re Natursenge leverer vi også GRATIS, men her kan vi desværre ikke tilbyde indbærring og montering.

Vandsenge leveres og monteres ligeledes GRATIS.

BEMÆRK: det er altid kundens ansvar at de bestilte varer rent fysisk kan komme ind til det anviste rum, viser det sig under leveringen at sengen/madrasser eller lignende ikke kan komme ind, så vil det være kunden der skal betale retur fragten til enten vores lager, eller producentens.

 

 

 

Hvis varen er defekt ved levering

Er emballagen brudt eller beskadiget ved levering af sengen, eller der er tegn på skade, opfordrer vi til at du på fragtbrevet kvitterer med forbehold for eventuelle skader/ defekt på indholdet. For det videre forløb opfordrer vi til at du kvitterer korrekt på fragtsedlen. 

 

Levering af mindre varer

Levering af mindre produkter så som lagner, puder, dyner og topmadrasser forsendes typisk med GLS til nærmeste pakkeshop.

 

 

Leveringsbetingelser

Det er din opgave som kunde, at oplyse Dinseng.dk om den korrekte leveringsadresse. Husk hvis du flytter at skrive den nye adresse på.

Hvis du ønsker at ændre leveringsadressen eller leveringstidspunktet, skal Dinseng.dk have besked SENEST 4 dage inden det oprindelige aftalte tidspunkt.

Er du ikke hjemme når fragtmanden kommer, kan varerne ikke afleveres og chaufføren er nødt til at tage dine varer med retur til lageret. Dette kræver en ny leveringsaftale og der må påregnes minimum 3-4 ekstra dages leveringstid. Du må påregne en omkostning på 5-600kr for en ny levering, hvis chaufførerne er kørt forgæves.

 

 

 Fortrydelsesret, og FULD fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
 Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på info@dinseng.dk og i din meddelelse er det vigtigt at du tydeligt beskriver at du fortryder købet og at du ønsker at ophæve aftalen.

Det er ikke muligt at nægte modtagelse af varen ved levering. Ønskes købet annulleret skal Dinseng.dk orienteres herom.

BEMÆRK: Vi tilbyder FULD returret på vores senge i følgende serier: Moment, Topline, Highline og Essence. FULD returret betyder at skulle du/i som forbruger af den ene eller anden grund fortryde jeres sengekøb (Moment, Topline, Highline og Essence) så tilbyder vi at tage sengen retur, og enten bytte til en anden model, eller betale pengene retur, du/i betaler kun for returfragten. Du/i må naturligvis gerne prøve sengen, men skal den returneres til os igen, så skal den være i samme stand som da du/i modtog den, dvs. der må ikke være mærker, slid og pletter på sengen. ligeledes skal den være forsvarligt emballegeret. Vi modtager kun senge retur mod forudgående aftale, er der tvivl så kontakt os.

 

 

 brug evt. linket her:

https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf



 

Returnering

Ønsker du at returnere din ordre til Dinseng.dk, har du som kunde 14 dage til at returnere varen til os, gældende fra den dato du gir besked om at du ønsker at anullerer dit køb. Det er dig som kunde, der skal afholde udgifterne i forbindelse med produkternes returforsendelse, ligesom at du har ansvaret for varen ved levering. Vær opmærksom på en seng og større varer skal sendes med en fragtmand og er normalt ikke muligt ved eks. Post Danmark og GLS.Senge kan kun returneres hvis de returneres i original emballage, dvs. at sengen IKKE må pakkes ud såfremt du ønsker det fulde beløb returneret.


150 dages komfort garanti

Den rigtige fasthed i madrassen er meget vigtig når man køber ny seng, derfor tilbyder Dinseng.dk 150 dages komfort garanti, det betyder i praksis at du/ i inden for 150 dage efter i har fået sengen leveret, kan få byttet fastheden i madrassen til en anden fasthed, det er Jeres sikkerhed for at vælge rigtigt, også når i bor længere væk fra vores butik og måske har bestilt via shoppen. Det er gratis at få byttet fastheden, du/i betaler kun 490,- det er den fragt det koster at fragtmanden kommer med en ny "kerne" til madrassen, og tager den gamle med. "kerne ombyt" kan man gøre gratis en´ gang pr. sengekøb, skifter man fra FAST til X - FAST, så er der et tillæg på 1.000,- kr. pr. madras, ligesom hvis man havde valgt X - FAST fra start.

det vigtigt at madraskernen emballeres omhyggeligt og forsvarligt. Dette for at vi kan acceptere madraskernen når den returneres.  (Med madraskerne menes selve madrassen uden betræk. Du beholder betrækket og det påføres den nye madraskerne).

Skriv endelig til: info@dinseng.dk eller ring 42407175 hvis du er i tvivl.

I forhold til ombytning af fasthed, vær da også opmærksom på at kroppen oftest bruger op til 14 dage at vende sig til en ny madras. Giv dig god tid.

 

 

Produkter undtaget fortrydelsesretten

Produkter lavet på special mål, specialbetræk, eller på anden måde er special fremstillet kan IKKE returneres med den gældende fortrydelsesret.

 

 

Varens stand, hvis du returnerer den

Som kunde hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, som skyldes anden brug end hvad der er nødvendig for at fastslå produktets art og egenskaber. I vores optik er det ikke nødvendigt at fjerne plastikken og emballagen fra produkterne for at fastslå varernes art, egenskaber og deres måde at fungere på. Du må gerne afprøve varen ved at ligge på dem med plastik på, men du må ikke tage produkterne i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet og returnering af produktet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Dette er dog også afhængig af varens handelsmæssige værdi.


 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb og du har returneret dit køb til os, betaler vi selvfølgelig beløbet retur til dig. Er der sket en værdiforringelse, som nævnt under afsnittet ”Varens stand, hvis du returnerer den” og som du derfor hæfter for, fratrækkes beløbet i købsbeløbet.

Benytter du dig af fortrydelsesretten, refunderes betalingen fra dig, herunder også betaling for evt. montering af ben og returnering af din gamle seng. Tilbagebetalingen gennemføres på samme måde som betalingen er sket, med mindre andet aftales.

Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur fra dig, og godkendes den som værende fejlfri, tilbagebetales det fulde beløb hurtigst muligt.

 Varerne sendes til Dinseng.dk, Rogenstrupvej 6, 8831 Løgstrup (v. Handelsgaarden). Bemærk at du bedes medsende en kopi af din faktura og at alle kolli bedes markeres meget synligt.

Du har også mulighed for selv at aflevere varerne personligt på ovenstående adresse. Dette kan dog kun gøres efter nærmere aftale med Dinseng.dk på info@dinseng.dk

Vær også opmærksom på, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

 

 

Reklamationsret

Når du som forbruger køber varer hos Dinseng.dk, har du 2 års reklamationsret. Vær opmærksom på at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. De 2 års reklamationsret betyder at varen ombyttes, den repareres eller der gives et afslag i prisen. Alt er afhængig af den konkrete situation. Reklamationen tilses enten af personale fra Dinseng.dk, eller direkte fra den enkelte leverandør.  I enkelte tilfælde kan reklamationen afgøres ud fra billeder tilsendt til Dinseng.dk via info@dinseng.dk.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at problemet ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller der er sket anden skadeforvoldende adfærd på produktet.
 
Du skal som kunde reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget problemet ved varen. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Fragtomkostningerne skal altid aftales med Dinseng.dk.

Det er et krav at varen returneres i forsvarlig emballage, og det er vigtigt at fragtmanden kvitterer for din afsendelse.

 
Varen sendes til:

Dinseng.dk

Rogenstrupvej 6

8831 Løgstrup

(V. Handelsgaarden)
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Ombytning af fasthed i madrassen

På flere af sengemodellerne hos Dinseng.dk har vi mulighed for at ombytte madrassens fasthed. Ombytningen koster 490 kroner. For at ombytningen kan lade sig gøre, er det vigtigt at du kontakter os inden 14 dage efter du har modtaget sengen. Desuden er



 

Persondata

For at du kan købe varer og indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Dinseng.dk opbevarer dine oplysninger i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige på Dinseng.dk er Jacob Vraa Hendriksen.
 
 Som registreret hos Dinseng.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Vi overholder alle bestemmelser ifølge persondataloven.

Har du spørgsmål til omkring persondata, er du meget velkommen til at kontakte os på info@dinseng.dk eller ring 42407175

 

Klageadgang

Hvis du finder grund til at klage over dit køb hos Dinseng.dk, bedes du rette henvendelse til os på info@dinseng.dk. Det er altid i vores fælles interesse at finde en løsning, men hvis det ikke lykkedes er det muligt for dig som kunde at indgive en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Enhver tvist mellem dig som kunde og Dinseng.dk er underlagt dansk lovgivning.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelbetingelserne er opdateret 20.09.2017

Silvana support